מכירת נכס נדל”ן בישראל היא העסקה הכי יקרה שבדרך מבצע אדם במהלך חייו והיא נוגעת כמעט לכל אזרח בישראל. לעסקת נדל”ן יש  השלכות מיסוייות, חוק מיסוי מקרקעין מטיל מסים על עסקה במקרקעין משני סוגים: מס שבח ומס רכישה.


מס שבח הוא מס ישיר שמוטל על רווח מעסקת נדל”ן ומס רכישה הוא מס עקיף. בעסקת נדל”ן נושא המס לעיתים רבות הופך לחלק משמעותי בכל הקשור לכדאיות העסקה, היות שרבים אשר מבקשים לממש נכס לא נותנים משקל לסכום המס, לאופציות הקיימות בחוק ובתקנות השונות,  ושם אנחנו נכנסים לתמונה.


תכנון מס וייעוץ מס בתחום המקרקעין הוא משמעותי, היות שכפי שציינו מרבית האזרחים לא בקיאים בחוק שבעיקרו חוק סבוך ועל כן הם לא מנצלים את האופציות השונות הקיימות לחסוך מס שבח ולעיתים אף לזכות בפטור מיוחדים הקיימים בחוק.


בנוסף לכל רבים טועים בחשיבה כי היות שאת עסקת מכר ו/או הרכישה מלווה עורך דין העוסק במקרקעין, הרי שחזקה שהם ממצים את זכויותיהם, אך כאן יש להבהיר לא עורך דין שעוסק בנדל”ן בקיא במיסוי מקרקעין ואין זו גם חובתו לעסוק, היות שכאשר עורך הדין שעוסק במלאת עריכת החוזה עוסק בעיקר בזכויות החוזיות והקנייניות.


משרדנו עוסק בתחום ליווי ויעוץ בתחום הנדל”ן, עריכת וייצוג בהסכמי מכר, טיפול במש”חים, וייצוג בפני ועדת הערר, שירותי ליטיגציה בבתי המשפט השונים, טיפול בנושא פריסת מס שבח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *