משרד עורכי דין חיים שוקרני

מאמרים ופרסומים

חיים שוקרני - משרד עורכי דין

הנפח 6, כרמיאל.

מאמרים

רייטינר לעסקים

חיים שוקרני משרד עורכי דין בצפון

למה חשוב שלעסק או לחברה שלך יהיה ליווי משפטי (יועמ"ש)?
לעסק חשוב ליווי משפטי מאחר והתנהלות עסקית של כל סוג עסק כוללת קבלת החלטות קונקרטיות וגורליות אשר לרוב מלוות בהשלכות משפטיות שיכולות להיות משמעותיות מאוד. אשר על כן, נדרשת התערבות מקצועית של עורך דין בעל ידע בדיני עבודה.

במסגרת מתן פיתרון כולל לחברות ועסקים משרדנו מציע חבילת ליווי וייעוץ משפטי מקיף לבעלי עסקים המקנה מענה יעיל וחשוב לעסק שלך.

שירות ייעוץ משפטי כולל בין השאר את השירותים הבאים:

  • ייעוץ ראשוני דחוף – באמצעות טלפון, וואטסאפ ו/או דוא”ל.
  • מכתבי התראה – עריכת מכתבי התראה לחייבים ו/או גורמים שונים.
  • טיפול בגבייה – טיפול שוטף בגביית חובות ונקיטת הליכי הוצאה לפועל לפי הצורך.
  • ייעוץ בדיני עבודה – מתן מענה בנושאים הקשורים דיני עבודה ומתן חוות דעת משפטית, עריכת חוזים ומתן הגנה משפטית.
  • ייצוג בערכאות – ייצוג העסק בהליכים משפטיים בבימ”ש, בי”ד לעבודה, עניינים מקומיים וכיו”ב.

    לפרטים נוספים ו/או שאלות, ניתן לפנות אלינו בטלפון: 052-2265022 ונשמח לעזור.

תכנון מס ברכישת דירה

חיים שוקרני משרד עורכי דין בצפון

במאמר זה אסקור את האופציות לרוכשי דירות ולאפשרות לתכנון מס המוטל על רכישת הדירה, ככל רוכש דירה מחויב בתשלום מס רכישה. שיעור המס תלוי בנסיבות הקשורות ברוכש. המדינה כתמריץ חיובי הבדילה בין רכישה של דירה ראשונה לבין רכישה של דירות נוספות כגון דירות להשקעה. המס מחושב לפי דירת מגורים בעת דיווח העסקה לרשויות המס מתקבלת שומת מס רכישה הנגזר משווי הדירה הנרכשת.

החוק מעניק הקלות ופטורים שונים במס רכישה, בנוסף קיימת אפשרות לבצע תכנון מס שבמקרים מסויים עשויים לחסוך כסף רב.

ביום 28.7.2020 אשרה ועדת הכספים את הפחתת מס הרכישה– בעקבות התיקון בעלי דירה אחת ומעלה ליחושב מס רכישה על פי מדרגות מס שיחלו ב-5 אחוזים במקום ב- 8 אחוזים, וזאת ייתכן מתוך הצורך החזרת המשקיעים לשוק הנדל"ן.

עשויות להיות דרכים בהם הם יוכלו לחסוך כסף רב המס הרכישה, אם בכוונתם למכור את הדירה הראשונה ולא השכילו לעשות זאת הרי שישנה אפשרות לדחיית המס ב18 חודשים(דירה רגילה) או 12 חודשים(מקבלן) בהם הם מחויבים למכור את דירתם הראשונה ואז תיחשב הדירה השניה כדירה ראשונה עם שיעור מס נמוכים כהגדרתה "דירה יחידה". יודגש כי מקרה דנא הרי שמדובר בדחיית מס בלבד כך שבמידה הרוכשים לא יעמדו בהתחייבות הם ישלמו את מס הרכישה הגבוה בצירוף ריבית והצמדה.

ככל שהדירה הנרכשת הינה דירתם הראשונה של הרוכשים באמצעות קבוצת רכישה, הרי ישולם עליה מס רכישה אך מסירת הדירה ו/או בנייתה מתעכבים. ניתן כיום לבקש לראות בדירתם השניה החליפית כדירה ראשונה והכל בכפוף לעמידה בתנאים המופיעים בהוראת ביצוע של רשות המיסים.

ככל שאחד מבני הזוג בעל דירה מחוץ לנישואין ו/או לפני הנישואין שלגביה הוגדר הפרדה רכושית בממסגרת הסכם ממון, הרי שניתן להגיש שומת מס רכישה נפרדת לפיה יחושב לבן הזוג השני מס רכישה לפי זכאותו בדירה יחידה. והחלק השני בהתייחס לבן הזוג בעל הדיור תונפק שומת מס רכישה במדרגות ובכפוף לשיעורי המס.

קבוצה נוספת ומיוחדות להן קיימות זכויות שלצערינו בשל חוסר בקיאות וידע בחוק אינם מודעים לזכויות ובהם, נכים, עולים, נפגעי פעולות איבה ועוד, זכאים לקבל הנחות משמעותיות בתשלום מס הרכישה, בתנאים שבתקנות מס הרכישה.

אשר על כן, טרם עסקת מכר במקרקעין, מומלץ לקבוע היוועצות מבעוד מועד עם עורך דין המתמחה בנדל"ן, כדי לבחון את היקף העסקה ומשמעותה.

לבדיקה ראשונית כנסו לאתר המיסים

מיסוי מקרקעין ועסקאות נדל"ן

חיים שוקרני משרד עורכי דין בצפון

מכירת נכס נדל”ן בישראל היא העסקה הכי יקרה שבדרך מבצע אדם במהלך חייו והיא נוגעת כמעט לכל אזרח בישראל. לעסקת נדל”ן יש  השלכות מיסוייות, חוק מיסוי מקרקעין מטיל מסים על עסקה במקרקעין משני סוגים: מס שבח ומס רכישה.


מס שבח הוא מס ישיר שמוטל על רווח מעסקת נדל”ן ומס רכישה הוא מס עקיף. בעסקת נדל”ן נושא המס לעיתים רבות הופך לחלק משמעותי בכל הקשור לכדאיות העסקה, היות שרבים אשר מבקשים לממש נכס לא נותנים משקל לסכום המס, לאופציות הקיימות בחוק ובתקנות השונות,  ושם אנחנו נכנסים לתמונה.


תכנון מס וייעוץ מס בתחום המקרקעין הוא משמעותי, היות שכפי שציינו מרבית האזרחים לא בקיאים בחוק שבעיקרו חוק סבוך ועל כן הם לא מנצלים את האופציות השונות הקיימות לחסוך מס שבח ולעיתים אף לזכות בפטור מיוחדים הקיימים בחוק.


בנוסף לכל רבים טועים בחשיבה כי היות שאת עסקת מכר ו/או הרכישה מלווה עורך דין העוסק במקרקעין, הרי שחזקה שהם ממצים את זכויותיהם, אך כאן יש להבהיר לא עורך דין שעוסק בנדל”ן בקיא במיסוי מקרקעין ואין זו גם חובתו לעסוק, היות שכאשר עורך הדין שעוסק במלאת עריכת החוזה עוסק בעיקר בזכויות החוזיות והקנייניות.


משרדנו עוסק בתחום ליווי ויעוץ בתחום הנדל”ן, עריכת וייצוג בהסכמי מכר, טיפול במש”חים, וייצוג בפני ועדת הערר, שירותי ליטיגציה בבתי המשפט השונים, טיפול בנושא פריסת מס שבח.

פרסומים

יחזור? נהג כרמיאלי שהורשע בהמתה בקלות דעת יצא להלוויה בחו״ל

יעקב סבויה שהורשע בחודש אפריל יצא להלווית אביו בברזיל. עו״ד חיים שוקרני המייצג את משפחתה של ולריה פדרמסר שנהרגה בתאונה חושש: הוא לא יחזור ארצה. עורך דינו של סבויה: צאתו לחו״ל – בכפוף לשעבודים ממשיים וערבויות גבוהות.

עו"ד חיים שוקרני, המייצג את המשפחה, מסר כי "ההחלטה לשחרר את הנאשם בהריגה לברזיל היא החלטה קשה ומסוכנת. למדינת ישראל אין מנגנון הסגרה עם ברזיל, והובא לידיעת בית המשפט העליון כי הנאשם אזרח ברזיל – מה שמעורר חשד לבריחה. בעזות מצח, הגיש הנאשם בקשת עיכוב לריצוי העונש. בית המשפט העליון קבע כי העונש יועכב בניגוד להמלצת שב"ס זאת בשל סיבות רפואיות אותן הציג.

"לצערי, נפגעי העבירה סבורים וכך גם נטען בדיון שישנו חשש גדול לפיו הנאשם לא ישוב לריצוי העונש חרף הערבויות שטרם הופקדו, אם כך נשאלת שאלה, לפיה ככל הנאשם היה מרצה את עונשו בבית הסוהר, האם הייתה מאושרת בקשה שכזו? לא נותר לנו אלא לקוות שהנאשם ישוב ארצה".

עורך דין חיים שוקרני פרקליטה של ליאנה חזן

"החתכים נועדו להרוג אותה": תושב שדרות הורשע בניסיון רצח אשתו.

ארן חזן, שניסה לרצוח את אשתו ליאנה כשביקשה להתגרש, הורשע בניסיון רצח במסגרת הסדר טיעון. בדיון טען חזן כי אינו זוכר את האירועים – אבל "מצאו אותי עם דם, אז אני מבין שאני זה שעשיתי את זה". בהסדר הוגבל עונשו לעד 11 שנות מאסר.

הניסיון לרצח במצפה רמון

נאסר פרסום שמו של הבעל, במשפחה זועמים: "ימי החסד שלו ייגמרו בקרוב".

גולשים רבים פרסמו את שם הבעל החשוד בניסיון הרצח של אשתו בערב ראש השנה במצפה רמון • אחותה של מיכל סלה ז”ל זעמה: “השופט מתעקש להגן על מוניטין של חשוד ברצח” • עו”ד של המשפחה : “החלטת בית המשפט מנוגדת להוראות החוק והפסיקה”

עשרות מחו ברחבי הארץ אחרי ניסיון הרצח במצפה רמון: "אפשר היה למנוע".

הפגנות מחאה על אלימות כלפי נשים נערכו בכמה מוקדים בעקבות דקירת בת 31 במצפה רמון בערב ראש השנה. "המקרה הזה יכול היה להימנע, ובמקום זה כמעט והסתיים ברצח. הממשלה לא עושה מספיק".

פרשת המין באזור כרמיאל: פרקליטי הסוהרת מוכנים לבדיקת פוליגרף.

החשודה שנחקרה בחשד לקיום יחסי מין עם אסירים וקבלת שוחד לכאורה, מיוצגת על-ידי עורכי הדין בן מעוז וחיים שוקרני מכרמיאל.

חיים שוקרני - משרד עורכי דין

הנפח , כרמיאל.

office@haim-lawyer.co.il

משרדנו הוקם ע"י עו"ד חיים שוקרני, משרד בוטיק הדוגל בשירות מבטיח ויעיל ללקוחותיו, המשרד מקפיד על חשיבה יצירתית, נחרצות ודבקות במטרה עד להשלמת הטיפול לשביעת רצון הלקוח.
אנו מתחייבים לשירות אישי, מהיר ומקצועי בכל תיק.

אתר זה נבנה על ידי אלון זאבי alonzeevy.co.il

דילוג לתוכן